Dołączył: 08 Lip 2007
Posty: 53
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: biegun zimna^.^
|
|
Poradniki - Silver Ranger by TheFallingLeaf
Silver Ranger
Jak by nie patrzeć light elfy to najwyższe postacie w grze ^^.
O ile mężczyzni tej rasy wygladają jak liderzy boysbandów (wg kobiet co
najmniej słodko, a zabawnie na pewno), to ich kobiety sa całkiem
całkiem ^^
Siłą elfów w L2 jest ich jedna cecha - DEX (zręczność), która
sprawia że sa najszybsi, najszybiej biją, najlepiej unikają,
najczęściej blokują tarczą i trafiają w swój cel.
Jesli chodzi o ich siłę (STR), to niestety jest najniższa spośród
fighterów wszystkich ras, a ich tężyzna fizyczna plasuje się poniżej
przeciętnej (tylko Dark elfy mają mniej).
Jednak wysoka zręczność jest w stanie zrekompensować wszystkie
braki w pozostałych fizycznych paramterach naszej postaci - ale o tym
dalej.
ROZWÓJ POSTACI
W przypadku Silver Rangera rozwój postaci przebiega dosyć dziwnie... z
początku trudno, w pewnym momencie bardzo łatwo i później nieco pod
górkę (ale ten trzeci etap jest taki sam dla wszystkich klas, różni się
tylko stopień nachylenia górki).
~~ LVL 1-40
~~
Zakładam, że decydując się na granie SR od początku nastawiasz się na bieganie z łukiem.
Muszę przyznać, że lvle 1-40 bije się dosyć ciężko. Mobki może nie
sprawiają aż tyle problemów, co szybko kończąca się mana. Dlatego na te
lvle polecam zbroję dla maga (im więcej MP tym lepiej), nie przejmując
się o evasion czy p.def. Jak już wspomniałem naszą siłą jest DEX, więc
starajmy się ją jak najlepiej wykorzystywać.
Podstawowym (głównym, jedynym rozsądnym) manewrem podczas każdej walki
łuczniczej jest tzw. kite'ing czyli shoot&run. Ten pasek
pojawiający się nam nad głową podczas ataku wcale nie znaczy, że dopóki
nie zejdzie nie możemy się ruszyć - jak w przypadku magów. Wręcz
przeciwnie - w mniej więcej połowie paska wypuszczamy strzałę i wtedy
możemy odbiec, czekając aż zejdzie pasek i strzelać ponownie. Jedynym
problemem na niskim lvlu jest jeszcze niski speed (później SR-owi
dochodzą 2 poziomy pasywnego skilla do biegania i 2 aktywnego
self-buffa).
Bardzo mnie irytuje widok łucznika któremu się nie chce ruszyć
tych 4 liter i kite'ować, który stoi w miejscu jak kłoda, a jak dostaje
obrażenia to pije potionki. Nie dość że ryzyko jest większe, to z powodu
potionków może zabrać mniej strzał/shotów i ma częstszy restock.
Kite'ing jest szczególnie ważny na poziomach 1-19, kiedy to nie
mamy jeszcze long shota nawet lvl 1, żadnych skilli do szybkości biegania, a
zasięg naszego łuku jest mniejszy niż odległość z jakiej się rzucają
aggro mobki.
Proponowane miejsca lvlowania:
1-19 okolice Elven village
20-29 okolice Dion (oczka x2 HP)
30-39 EG (najpierw neer ghoule, później strainy/death seekery/drzewa)
~~ LVL 40++
~~
Tu już jest dużo lepiej, dostałeś long shota 2 poziom, top C luk z
CS i nagle MP nie sprawia problemów a mobki jakoś łatwiej się bije
(long shot 2 :>).
Z każdym kolejnym lvlem ze skillami jest dużo łatwiej aż do
55-tki, kiedy to dostajesz Rapid shot lv 2. Później jedynymi skillami
które ułatwiają grind są Bow matery i Light armor mastery.
Jeśli chodzi o broń 40-51 to emi z CS, 52-60 BoP, natomiast od 61 masz w sumie 3 wyjścia:
OE BoP / CS - w sumie chyba najlepsze, ryzykowne / drogie...
Carnage Bow / OE Carnage bow - beznadziejne SA (bye bye CS -
Carnage wogole go nie ma), Mana Up sie nie sprawdza, w sumie niewielka
różnica w p.atk między BoP'em a nim.
Jak dla mnie odpada.
Soul Bow - nieco wolniejszy od BoPa, możliwy (ale drogi) CS - tak czy inaczej polecam
Zbroja - jeśli chodzi o lvle 40-61 to bardzo dobrze się cały czas
sprawował PL set (+4 STR / -1 CON), przy speedzie SR (+song of wind)
potrafi wykite'ować całą grupkę Barifa zanim poważnie straci HP (to na
60 lvlu).
P.def mnie jakoś zawsze mniej interesował od P.atku i speeda. Od 61 w miarę możliwości Majestic Light - zdecydowanie najlepszy
dla łuczników. Z racji używania PL na 40-60 lvlach wybór mobków po 52
musi być staranny - generalna zasada: im mniej razy cię będą w stanie
uderzyć, tym lepiej. Dlatego polecam po 52 lvlu cmentarz, z racji tego
że łatwo można tam kupić buffki, a 5k na paru mobkach się już zwróci
czyli po max minucie.
Tattoo - Na lvlu 40-ym polecam założyć +4 STR / -4 CON - zwiększy to wydatnie nasz dmg
Dlaczego nie +4 DEX / -4 CON? Odpowiedzi jest prosta - mało on daje na
40-ym lvlu, po prostu nie jest wart tej straty CON, szczególnie dlatego,
że konsumpcja CSS na emi jest x10. Na 52 lvlu po założeniu BoP'a
sytuacja się diamteralnie zmienia - consumption x3 i nawet po wrzuceniu
kolejnego tattoo (+4 dex/ -4 con właśnie) możemy o wiele dłużej walczyć
na jednym restocku niż na lvlach 40-51.
PLAYER VS PLAYER
Jeśli chodzi o pvp to mam średnie doświadczenie (dużo grindu
póki co), ale jakieś tam zawsze jest - po dwóch wojnach i
kilkudziesięciu pvp na arenie/koloseum. W open area nie podskoczy nam
praktycznie żadna melee klasa ;]
Niektóre z nich (np. DA, SK, TK) mają skille-spowalniacze, no
ale my
też je mamy :>.. a że łuki mają spory m.atk, a poziomów
Entangle jest
dużo i ma sporą szansę wejścia, to przeważnie my pierwsi wsadzimy
spowalniacza. Do tego Stun shot, Double shot dla urozmaicenia ^^;;
W walce z łucznikami liczy się praktycznie komu więcej stunów
wejdzie (dlatego polecałem zwiększać STR, który zwiększa szansę
na sukces w stunie).
Poza tym pomiędzy kolejnym strzałami polecam biegać na boki -
podczas biegania mamy wyższy evasion. Dobrze też się sprawdza wcześnie
puszczony Ultimate Evasion.
W walce z magami.. mamy największy m.def, największy crit rate spośród
łuczników.. tak czy siak trzeba mieć szczęście do stunów i critów tak
samo jak w walce z łucznikami...
nieciekawy match-up
W mass pvp nasz long shot i crit rate sprawia że możemy sobie
praktycznie bezkarnie poużywać :> a jak ktoś nas namierzy i nie
będzie
akurat main targeterem w grupie to i tak mu zwiejemy Czysta radocha.
PARTY
Łucznicy są specyficzną klasą - ciężko im znaleźć zastosowanie w
"normalnych" grupach, gdyż żaden tank nie utrzyma przy nich aggro
(przynajmniej ~60 lvla dalej mają za słaby hate żeby utrzymać aggro
jeśli w party jest nabuffowany łucznik). Z racji tego najlepszą
kombinacją jest party BD (w miarę możliwości +SwS), SE/EE, prophet i reszta - łucznicy
(im więcej tym lepiej).
PODSUMOWANIE
Ogólnie gra łucznikiem - nie ma się co oszukiwać - wiąże
się ze sporymi kosztami utrzymania i ze sporymi wydatkami na sprzęt w
porównaniu do innych klas, ale bardzo duża szybkość biegania,
ładny evasion i crit rate czynią Silver
Rangera przyjemną postacią w graniu. Od 60-65 lvla łatwo
można znaleźć archer parties - straty w adenie przy biciu w takich
party są spore, ale sam exp bardzo szybki i przyjemny (bo ileż można
solo?). Ogólnie exp jest szybki dzięki małemu downtime w biciu
mobków, ale to dopiero od 40 lvlu. Nie zapominajmy, że pierwszą
postacią 75 lvl na serwerach NA był właśnie Silver Ranger ))
Post został pochwalony 0 razy
|
|